Powered By Blogger

Monday, August 10, 2015

Countdown : 19 days

Hyeee..

I am back again..
Today nk cerita pasal my preparation for my engagement day..
Okay..
Not a single day tanpa diskusi pasal persiapan tunang dgn bakal En Tunang..
Siap remind me to tadah air sbb on our E-day nt bekalan air akan dihentikan utk sementara waktu..
Dont know ape my feeling right now..
Sbb he is so serious abt this..
Die da settle beli barang for his dowry gift..
Tinggal utk digubah sahaja which die da serahkan the task to his cousin..
Okaaayy.. So lucky..
And me masih lg ditakuk planning..
Yg da ready cume sebuah hampers ihsan dri Ayah Cu..
Itu pn sbb die dpt beberapa buah for raya..
So why not sedekahkan for me utk his hantaran kn..

My father will be back on this friday..
So nt kite akan finalise byk bnde after his arrival..
Die pn semangat jgak..
Siap menjemput his siblings yg masing2 dduk diluar Johor to come and celebrate the engagement..
Siap nk sponsor for the makanan and canopy..
Okay, he spent too much actually..
Mgkn die excited at last aku nk kawen juger..
Yela aku da kawan ngan qader sblm adik aku yg da kawen tu kawan ngan laki die lg pn..
5 thun lebih jgak aku kawan ngan qader neyh..
Lgpn, sbb dlu die x dpt buat for my sister, because time tuh keadaan kewangan x mengizinkan..
Tu yg die buatkn for me..
Sgt2 menghargai ape yg die korbankan for me..
Jnji nk jdik anak yg baik sblm kawen neyh..

Hrineyh aku cume mengemas rumah lantaran gubahan hantaran masih x lengkap brgnye..
Tnggu apak aku balik la bru kite settlekn part hantaran tu..
Ala, kejap je pn nk buat tu..
So kite buat dlu bnde yg memerlukan tenaga yg byk utk di buat..
Iaitu mengemas sekitar luar rumah aku yg sungguh x sedap utk dipandang..
Neyh aku bru je hbes membako almari yg kitorg x pkai lg..
Dok tnggu jgak apek yg nk beli besi lama neyh..
Pasal da berkurun da awning yg kne potong hritu tersadai kt blkg rumah..
Then nk kne bersihkan longkang lg pasal byk giler sampah terkumpul kt situ..
Smpaikn da x lancar da perjalanan air longkang ke loji berdekatan..

Adeeehh..
Too much to do laaa..
Da la kekonon nk diy pelamin..
Dgn berkonsepkn rustic..
Xtw la sempat ke x nk bertukang bagai neyh..
Tetiba rasa sebulan rupenye x ckup nk prepare utk tunang..
Hahahaha..
Well actually sempat jek, tp disebabkan tetiba jdik grant tu yg byk nk kne buat..

Okay lah.. Aku nk sambung kemas rumah neyh..
Esok or lusa aku smbg ea..

Till then
XOXO



No comments:

Post a Comment