Sunday, December 11, 2011

Nurul Ashikin : a happy-go-lucky friend..

"If you ever leave me, baby.  Leave some morphine at my door. Cause it would take a whole lot of medication.  To realize what we used to have,We don't have it anymore.Bruno Mars, It Will Rain

Ok, last entry was about my roommate Faz, rite..
And I mention there my next entry would be about my other roommate, Nurul Ashikin, is it..
So, I’m gonna talk bout her today..

******************

First of all..
Her full name is Nurul Ashikin Binti Samat..
Mind you, she get mad when people misspell her name…
I know, because I did once..
=’(
When the first time I enter my room in KMJ, which I forgot my room number  
D 1.29..
There are two people in the room..
Shikin and Faz were both have registered in the morning..
So, they get in the room first..
Well, the first time I walk in..
Shikin greets me first..
With full of smile..
She’s very friendly..
Asking my name and all..
Never knew from that moment..
We can get along very well..




The first semester there is still gap between us..
We are not that close yet..
Although we're nice to each other.. hehehe~
I'm friendly as well, ma..
but, because i'm not used to be apart from my family..
and also the fact that she's a Hayat's student and i'm happen to be a Fizik's student..
And for the second semester..
we bridged the gap..
I think that is the climax of our friendship..
We go out, like a lot, together..
Spending lots of time together..
Strolling during the night together..
Withdraw money together..
Yeah, I’m so in love with her..
I never been that close to someone..
Sure, I got besties during my school time..
But, never that close..


Our happy time during a day out..
We shared lots of thing..
We get along very well..
As we both are first child..
So, we know how the burden was..
She’s a great friend of mine..
We shared girl-secrets..
And once share a boy.. hahaha~
Gurau je..
I think she is one of the best thing happen in my life..
She really brighten up my day in matric..
I still remember all the things we did together during study week..
Yeah, like.. usha org dating..
Usha lelaki jog.. and mcm2 la..
Well.. cuci mate is my feveret activity of all..
Hahaha~ kn ckin.. XD..


Pic2 taken during our outdoor activity.. hehehe~
indoor activity x blh publish.. *censored* hahahaha~


Mcm2 outrages activity we’re done kn..
Camwhoring during the night..
Yeah, do u still remember ‘those’ picture of us??
Huhuhu~
They're still in my lappy, u know..
Sumtimes, I take a look of em..
And wondering..
“what the hell are we thinking at that time ea??”
Hahaha~
We must be crazy at that time kn..
XD..
But, I cannot bring myself to delete it..
For I think it’s too precious..

Well, I always in love with you, ckin..
Sometimes, I wonder..
Do I still have the right to miss and love you..
When sometimes..
We’re like disconnected.. T_T

I will always treasure our moments and friendship..
I hope one day..
We will get reunited and chat like there’s no tomorrow..
There’s too many things I want to share with you..
U know how much I hate texting kn..
It’s feel so great if we in the room..
Dining while talking about our crush and things..
It’s so great back then..
You are forever my bestgirlfriend,syg..
I love you so much..


For her, on her birthday.. Treasure this ea, syg.. <3



Sunday, November 20, 2011

Luahan Hati

"sungguh aku tak bisa, sampai kapanpun tak bisamembenci dirimu, sesungguhnya aku tak mampu" Kotak, Cinta Dan Benci

Hmm.. suke aku nk ingtkn..
Entry neyh mngkn akn membuatkn korg terfkir..

“Mak aii.. minah neyh..bahse xleh lg baek ke??” 

This is me..
I cursed a lot..
End of story..
Klw nk bce.. sila la..
Klw xnk.. blh ke blog len ye..
This entry supposed to be posted smlm..
Tp, aku terlalu letih utk berbuat demikian..
So,  I post it today..

*****************************
Smlm.. (18.02.2011)
Well.. my very lovely squad had a meeting..
Terbaek..
Meeting smlm actually to announce the programme we are to attend for semester break activity..
And also to fix a thing or two…
So.we ended up doing some luahan hati thing..
What’s interesting about this game is..
You are to luah everything yg ko x puas hati..
Ataupun complimenting ataupun cadangan untuk memperbaiki mutu squad..
And also ko blh tujukn kt specific people..
Tp, ko xya tlis nme ko.. sbb it’s intended to be secret..
Yela, karang yg keruh bertambah keruh ye x??
Dlm game neyh..
Ko nk mencarut pn blh..
Org x taw pn spe yg tlis..

you’re such a b**ch la, minah!! So stop acting like you’re hot..”- ditujukn utk minah bt mamat

Or

“aku x suke la prgai ko yg mcm b*b* tu.. xya nk jge tepi kain org sgt la.. mind your  f**cking business suda..” – ditujukn utk anon bin anon

Or

“aku nk cdgkn kite wat night-walk.. meronda smbl bwk M16..”

Or

“aku suke care anon neyh berkerja.. sgt professional la.. keep it up..”

Well care neyh actually sgt halus..
Yeps.. klw aku teguran this way is much preferable..
So that, kite tw.. pe yg kite slh..
Pe yg x kne kat mate org..
Nobody is perfect..
Surely.. tp, xnk la byk sgt imperfection..
Pe yg blh di improve.. try to improve..
Be an optimist..
jgn la bashing blk..
try berubah.. for your own sake jugak kn..
mmg la ade yg prefer face-to-face..

“ko x puas hati ngan aku ke.. meh la face-to-face.. jgn nk kecut la, bhai.. ckp kat fb bkn men brni.. dpn2.. cm ayam.. blah la..”

Klw aku la kn..
If people tgur dpn2..
Aku msti trse sket..
Tp, pstuh.. aku ok je..
Setengah2 org 2 cm xpuas hati je klw kne tgur..
Blh nk counter-attack..
Ish2.. aku x fhm ngan org2 yg cmneyh..
Prsn dri tuh bgus sgt je kn..
Die je forever betul..
Org len sume slh..
Pdhl dri tu xdela btul mne pn..
Hmm..
Aku pn x layak nk tgur org..
Sbb aku taw aku cmne..
Prngai srupe haram..
Jd, aku pn x rse aku blh nk tgur org..
Aku pn tempang, bhai..
So, klw ade silap salah..
Aku mintak maaf sesgt..
Yg baik dtg dri Allah..
Yg bruk dtg dri diri aku sndri..

***************************
Smpai sini jela entry aku ea..
Aku hrp org2 yg kne tgur mse luahan hati tuh..
Berubah la kearah kebaikan kmu sndri..
Salam ukhwah..

Till then,
XOXO

p/s: nasib baik la nme aku xde dlm luahan hati tersebut.. klw x.. mmg tersentap mak, nak!! Hahaha~ oh ye.. btw, aku jnjikn next entry would be about si ckin.. probably next one kot.. sbb aku x draft lg entry psl tuh.. sorry, ckin.. T_T



Thursday, November 10, 2011

Fazliana : a unique in her own way person


“Cintaku bukanlah cinta biasa
Jika kamu yang memiliki
Dan kamu yang temaniku seumur hidupku”
 Afgan, Bukan Cinta Biasa

Actually this entry was written a long time ago..
I didn’t get the chance to update it because everytime I wanna post it..
More exciting event comes to mind and I post that rather this one..
Just now, when I try to do some clean-ups for my blog folder..
Which I have put all entry that I wish to post.
I go one-by-one entry to read it..
And I think this one should be posted..
Damn you, fara..
So, here you go..

***********************************


Yesterday…  (2/3/2011)
I got an instant message from a person whom i lost contact for a semester…
 She’s a good friend of mine in matriculation..
She’s also one my roommates in matriculation..
Yeah, she is NOR FAZLIANA BINTI MAZLAN…
Great to at last heard  from her..
We’ve (me and ckin) been trying to contact her throughout last semester ..
But, couldn’t managed to get a hold of her..
So, finally we’ve give up..
Because, she’s nowhere to be found (with the fon number changed, no email, no fb)..
The last time I called her is before we start the first semester..
Juz before she changed her number..
Fortunately, she told me that she’s entering the usm..
So, at least I know where she’s furthering her studies..
And, I want to ask Mulan (my former classmates) whether she sees FAZ or not..
But, I dun think, Mulan remember her..
Due to the fact that, my roommates is an ultimate shy person..
And Mulan, comes to my place about 2 or 3 times..
I dun think she would remember Faz..
But, surprisingly..
Faz remember Mulan and Mulan as well..
And they’re Lecturemates now..
Yaaayyy..
She’s told me.. that she’s always asking Mulan my updates..
And that’s so sweet of her..
She’s actually do care about me..
Love awk  NOR FAZLIANA MAZLAN..
I still remember her full name..
Is she remember mine??
Huhuuhu~


This Fazliana..
She’s very studious person..
As I got back from class..
She always in her desk, study..
Same goes on the night..
She went to her friend’s room..
Study there as we’re too noisy..
Hehehehe~
I’m so sorry..
But, she did well in her 2nd final..
As she got a very excellent result..
That is why she got offered by USM..
A prestigious university..
Well, what can I do for her..
Is pray for her best..
Best Of Luck Nor Fazliana..
Success selalu..
Aku syg ko..
Ur a good roommate..

****************************************


I guess lets’ just call a day..
With the cafeteria still not open..
And my failed diet..
Lets just take a nap..

Next entry would be about Nurul Ashikin Binti Samat..
The other roommate.. a very chaotic person..
=P

 till then,
XOXO

Monday, November 7, 2011

with him..

"Damn, Damn, Damn,  
What I'd do to have you here, here, here
I wish you were here" Avril Lavigne, Wish You Were Here

Every moments that I spent with him are one of the most precious
moment in my life..
Yes, he is that important to me..
So, when we’re back home.. one thing that always in my mind is..
I wanna see him..
Because, being apart from him is killing me..
How I wish he’s one of upm student..
So that, I could meet him everytime I wish..
Unfortunately, he is not..
Klw bolehla kn..
I wanna see him as often as I could klw we’re back..
Sbb, aku x selalu balik..
Die boleh la nk blik selalu..
Sbb die dekat je..
Aku neyh jauh..
Da tuh suksis plak tuh..
Mmg sng nk balik umah selalu kn..
Hmm..
Time neyh jela aku ade nk spend ngan die kot..
Tp, everytime we’re back..
Aku perasan satu bnde..
Aku je cm beriya-iya nk jmpe die..
Pdhl die cm x kesah pn..
Mybe sbb die ade mmbe kot..
Before ngan aku pn, die slalu ngan mmbe..
So, mybe sbb tu kot..
Aku neyh plak satu hal..
Bile balik mmg time utk org yg tersyg jela kot..
Mmbe2 sume kat upm..
Hmm..
Aku harap sgt aku dpt jd cm die..
Yg x kesah dpt jmpe aku ke x..
huhuhu..

Klw die mrajuk sket je..
Aku da gelabah thp cipan kne bbq..
Nanges2 pjuk die..
Sbb rse brslh giler..
Tp, die ckp die cme men2 nk tgk reaksi aku..
Aku da nanges sebaldi ingt die btol2 merajuk..
Hmm..
Knpe aku jd cmneyh ea..
Die cme bf aku je..
Bak kate kwn aku..
“blm confirm jd laki ko, nyah..”
Tp, aku cm berharap sgt kat die..
Terlalu berharap kot..
Sbb aku da bgi hmpir 100% atie aku kat die..
Hmm..
Parah da kn aku neyh..
Klw keciwa mmg confirm2 tonggeng2 la aku neyh kot..
Hmm..
Aku hrp, aku akn jd lebih fleksible..
Die cme bf aku..
BOYFRIEND / BESTFRIEND..
Blm confirm jd laki aku..
So, aku x prlu nk terhegeh-hegeh sgt..

Ok, I need some rest..
Pnt nanges da neyh..

Till then ea,
XOXO



Friday, October 21, 2011

aksi gile di mlm hari!!!

There’s no one like you, even if I look around it’s just like that, where else to look for?A good person like you, a good person like you, with a good heart like you, a gift as great as you” No Other, Super Junior

Hi all..
Hmm.. ape ptut aku cite ea??
Say what..
Aku cite pe yg brlaku smlm..

**************************

Pas solat maghrib..
Around nk kat kol 8 gitu la..
Ttbe aku tergerak nk bgi tiket kt Nadya..
Yes, tiket nk balik jb..
Tp, cm xdpt dikesan..
Melilau cari..
Dri ats meja smpaila kedlm bkul smph (nseb sume bhn buangan kering2 blake.. fuhhh..)..
Haram x jmpe..
Aku da mule risau..
Cmne neyh..
Xkn nk burn dwet aku bli tiket tu kott..
Ttbe teringt.. kjadian di suatu petang…

#######

Akma: nyah, de bnde mlyg la..
Aku : *jenguk luar tingkap* xde la.. *tutup tingkap sbb angin kencang*
Akma: tah, aku cm terprsn de bnde terkeluar td..
Aku : klw ye ade, msti de kt luar..

#######

Yes, probably besar tiket aku yg melayang kuar..
Sbb aku letak tiket tuh, pas2 tepi tingkap..
Aku jenguk ke luar tingkap lg skli..
Kali neyh aku bsrkn skop pencrian aku..
Aku ternmpk suatu kertas yg cm tiket kt ats ‘beranda’ betul2 bwh jiran aku nye bilik..



Aku terus bergegas ke bilik kt bwh jiran aku..
Aku ketuk la..
Skli, aku dgr cm cine jerit.. nada mmg cm mrh..
Aku cm.. slh aku ke?? Bru nk berangkt balik neyh..
Pintu terkuak..
Aku pn cpt2 pegi situ..
Tkut karang lg mrh kwn tuh..
“may I see outside your window, pls??”
Cine neyh plak foreigner..
Mmg terbek.. aku rse die taw prkataan window tu je kot..
Die cm blur2..
“your window, open, I wanna see..” *smbl wat aksi yg blh wat die fhm*
“owh, ok2..” aku msok.. “which window??”
“right here,ok..” aku trus bkak tingkap die..
Mmg sah tiket…
“thank you..” aku terus ke bilik Nadya..
Dri jauh.. “Nyah!!!”
“ape??”
“wey, tiket kite terbang la..” aku yg nga tercungap-cungap bri kejutan..
Nadya yg panic.. “hah?? Biar betul, nyah??”
“ye, aku da confirm satu tiket jtuh kt bwh beranda.. tiket ko kot.. aku ngan ira pnye x taw..”
Wani, “cne bleh terbg plak??”
“arituh kn de angin kuat tu.. pastu ko *tnjuk Akma* ckp kn, de bnde melayang, so, aku jenguk la td.. mmg nmpk kt bwh beranda 2nd floor..”

So, aku ngan Nadya trus ke bwh nk pnjt tingkap ke luar utk mek tiket..
Bilik 207..
“ishh, aku mls la nk msok bilik cine tu lg.. krg die sumpah serenah lg kang.. mne bilik org mlyu ea?? Neyh kott *trus ketuk bilik 209*”
Skli kuar cine lg.. tp nseb bek aku knl cine neyh..
“ha, nseb Ng Lee Sun.. heheehe~ sy nk pnjt tingkap u blh x??”
Ng Lee Sun cm terkezut ngan statement tu “Eh??? U nk buat ape??”
“hehehe~ tiket sy terjtuh, kt brnda 207..”
Da mule fhm.. “owhhh.. ok2..”
Aku pn jtuhkn kerusi pertme..
Dan memulekn aksi brani mampos aku..
“nyah, baek2..” nadya yg risau..
Aku trus lompat ke brnda 207..
Ha, mmg betul tiket..
Tp, tiket aku ngan ira..
Huhuhu~ aku jenguk ke bwh..
Puas melilau.. xde pulak nmpk kelibat tiket nadya..
Da lebur kot kne ujan..
Nadya punye risau.. “melyg kt ats kot, nyah.. ce gi tgk nk??”
Cmne tah, aku tergerak nk try tgk kt tingkap bilik sblh aku..
Ketuk pntu..
“awk, nk tgk luar tngkp awk jap blh x??”
Dgn senyuman.. “tgk la.. tingkap mne??”
“x kesahla mne2.. sini pn blh..” *bkak tingkap*
Aku nmpk satu tiket.. Alhamdulilah, bisik atie aku..
Jmpe Nadya.. “nyah, tiket ko de kat bilik sblh..” aku pn skli lg panjat tingkap..
Tp, kli neyh dri bilik aku..
Lompat ke sblh..
“hi..” spe aku ke jiran sblh..
“eh??” terkezut kwn tuh aku buat.. hahaha~
Amek tiket trus lompat balik ke brnda aku..
“nyah, mmg tiket ko..”
Happy Nadya.. “cepat nyah masok..” *smbl hulur lg satu kusi*

Fuh.. penat neyh menaip pnye la semangat nk cite..
Hehehe~ aku da cite story neyh kt En.Hubby aku..
Die mrh.. “ape neyh, cyg.. bahaye kn..”
Aku plak.. “ala, b.. darurat.. kite promise x wat lg ea..”
Die, “btul neyh??”
Aku, “ye,b..”
Die, “gud gurl..”

 Lebih kurg gitu la summary nye..
So, happy ending..
Aku retrieve balik tiket2 aku..
Syukur alhamdulilah..
Nseb bek xde org p kol bomba ke hape..
Ingt aku nk bnuh dri..
Huhuhu~

Next time aku cite lg ea…
Aku nk p packing utk p kem sok..
T_T..
Org len blik umh..
Aku pi kem kt utn..
Huhuhu~ T_T

So, till then ea..
XOXO